Klima cihazının zamanı insanlık denli eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor hazırlamak sinein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein akarsu gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret yararlanma yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir vetiretir. Günümüzde insanlar, daha erinçli ve mümbit yaşayabilmek sinein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima aşırı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil evet. Imdi klima sıfır çalışmayerlerinde kimse çkırmızıışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın girenlemek sinein kullanılan bir aparey olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak sinein yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana uygun seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, güzel montaj uygulamalarının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kırmızıınmalıdır. Klima apareyı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak küçük bir etüt kuruluşlmalıdır.