Klima aletinin zamanı insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor elde etmek muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli yararlanma kayranını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her vakit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, daha rahatlık ve feyizli evetşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafat olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Bundan sonra klima bulunmayan sorunyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinlemek muhtevain kullanılan bir aygıt olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde epey karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana orantılı seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, rast montaj icraatının konstrüksiyonlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aygıtı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir sondaj konstrüksiyonlmalıdır.